Din “probleme” se nasc ideile bune

2 noiembrie 2010

Atunci când intri în mai multe birouri şi în fiecare întâlneşti aceeaşi problemă, înseamnă că poate e cazul să construieşti tu un nou birou şi o nouă uşă, pe care scrie exact numele “problemei” pe care ai constatat-o.

Al Levin a căutat un consilier de carieră şi nu a fost mulţumit de ce a găsit – atunci a luat decizia să devină consilier de carieră. Nu a fost un plan făcut din copilărie, nici măcar din facultate.

Acest gen de “afacere” necesită un moment de trecere de la “problemă nerezolvată la afacere”. Richard Branson povesteşte: “ca mulţi alţi întreprinzători începători, nu vedeam ideea mea ca o afacere, ci ca pe un demers motivat politic, şi totuşi distractiv sau creativ[i].

Aceeaşi idee apare într-un pasaj din Wally Ollins: “Bill Gates s-a folosit de competenţa tehnologică proprie şi de cea a colegior lui pentru a domina piaţa mondială. La fel a procedat şi Andy Grove dela Intel. Aceste companii nu au fost concepute iniţial pentru a face profit, ci pentru a explora, dezvolta şi exploata tehnologii. Aproape inevitabil, totuşi, aşa cum a fost cazul Microsoft, ele s-au maturizat, devenind entităţi orientate spre aspecte fianciare şi de marketing[ii].

Uneori, din experienţele nefericite ies ideile de afaceri bune. Daniel Castro dă exemplul unei doamne care, pur şi simplu nemaiştiind ce să facă, s-a uitat pe geam şi a văzut un gunoi în faţa casei pe care l-a mutat de acolo. A descoperit că în oraşul ei era o lipsă în acest domeniu, a lansat o firmă şi în ceva timp avea propria firma de salubrizare la nivel naţional. Exemplul e sugestiv: orice, chiar şi un gunoi, dar să începi de undeva!


[i] Branson, Richard, Lecţii din şcoala vieţii, Publica, Bucureşti, 2009, p. 18.

 

[ii] Olins, Wally, Despre brand, Comunicare.ro, Bucureşti, 2006.

Postat in

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

© Copyright Orasul Albastru 2015