18 septembrie 2023
Rucsacul din spate şi rucsacul din inimă. Sau de ce nu mai fug cu copiii la şcoală
START: Aventura începe în facultate | ||
LA SEMAFORUL DIN CARTIER | ||
Metafora: o lungă călătorie | ||
Povestea: harta călătoriei | ||
Structura: călătoria eroului | ||
Conţinutul: un joc de strategie în carieră | ||
Prima parte a călătoriei: My Name is Nobody | ||
PLECAREA DE ACASĂ (The Call of Adventure) | ||
DESPĂRŢIREA DE CASĂ ŞI DE LICEU (Separation) | ||
La început de drum | ||
Săritura din Matrix | ||
„Tunelul bun” nu mai există | ||
Un job care astăzi nu există încă | ||
Indecizia e „starea normală” a studentului | ||
„Cei şapte ani după ce ai plecat de acasă” | ||
Adolescenţa fără sfârşit | ||
İncercarea iniţiatică nu mai există | ||
SCENARIUL: PUNCTELE DE SPRIJIN | ||
Trei puncte de sprijin | ||
Regula pieselor diferite | ||
Regula 80/20 | ||
Stabilopodul şi piramida | ||
HARTA DESTINAŢIEI | ||
„Departe” sau „aproape” de oameni? | ||
Mă ajut pe mine sau îi ajut pe alţii? | ||
Insider vs. Outsider? | ||
Locul şi Domeniul | ||
Etajul cel bun | ||
Motivaţie convexă vs. motivaţie concavă | ||
Avantaje şi dezavantaje ale instituţiei | ||
Omul „de trecere” | ||
Ce ai face dacă ai avea un milion de dolari? | ||
CARTIERUL: FILMELE (Mentors) | ||
Prima casă | ||
Filmul ca Life Coach | ||
Metafore, strategii şi scenarii | ||
Filmul ca profesor de sociologie | ||
Secunda de ezitare | ||
Stereotipurile vin şi pleacǎ prin filme | ||
Flash-ul cel bun | ||
Planeta filmelor | ||
CARTIERUL: FACULTATEA (The First Threshold) | ||
VIAŢA ÎN FACULTATE ( The First Guardians) | ||
Ce facultate să aleg? | ||
Piramida în timpul facultăţii | ||
a. Arhitectura referatului | ||
b. Arhitectura cursului | ||
c. Punctul lipsă | ||
Piramida personalităţii | ||
Profesorii: mentori şi balauri | ||
Examen oral vs. interviu | ||
Licenţa ca „ancoră de carieră” | ||
Licenţa ca trailer despre viitor | ||
Merită să faci două facultăţi? | ||
Ce master să aleg? | ||
Materia perfectă | ||
Şapte ani în Tibet | ||
Facultatea ca Monopoly | ||
VOLUNTARIATE ŞI PROIECTE (Tests and Initiations) | ||
Voluntariatul durează minim şase luni | ||
Prima răscruce: „spectatorul implicat” | ||
Proiectele personale - cel mai bun lucru din lume | ||
Locurile de intersecţie | ||
Metafora celor cinci degete | ||
Ciclul nefericit al conducerii | ||
Povestea CV-ului | ||
Un candidat „important” | ||
Vrei să ajungi undeva? Fă voluntariat! | ||
O ofertă de nerefuzat | ||
Call-Center-ul nu este o opţiune | ||
Interviul ca trailer de film | ||
Sport şi filosofie | ||
A doua parte a călătoriei: Life’s too short for long names | ||
CARTIERUL: ABSOLVIREA (The Innermost Cave) |
||
HAOSUL TOTAL | ||
„Nu ştiu încă ce vreau să fac” | ||
Iniţiativa care aşteaptă | ||
O mie şi una de nopţi | ||
Trebuie să mergi până la capăt | ||
Regrupare pe traseu | ||
Terapia compromisului | ||
Compromis vs. negociere | ||
Şcoala pierderii controlului | ||
Partea bună a haosului | ||
CLEPSIDRA VIEŢII | ||
Planul B | ||
You are not the One | ||
Lecţiile clepsidrei | ||
Variante de clepsidre | ||
SLOGANUL TOXIC (Temptation) | ||
Moliere: „inversul” era drumul cel bun | ||
Tentaţia perfecţiunii | ||
Decizia din spatele deciziei | ||
CARTIERUL: JOBURI DE TRANZIŢIE (Transformations) | ||
SERENDIPITY ÎN CARIERĂ | ||
Nu ştii niciodată de unde sare iepurele! | ||
Evenimentele neplanificate | ||
Teleportări în carieră | ||
BLOGURILE | ||
O şcoală a tiparului personal | ||
Blogul ca CV | ||
Facultate de blogging? | ||
ARHITECTURA DE CARIERĂ | ||
De la job la carieră | ||
Cariera în trei dimensiuni | ||
Piramida profesională (cu procente) | ||
Cariera „puzzle” | ||
Permutări în carieră | ||
Cariera compactă | ||
Piramida inversată | ||
Piramida şi planul de carieră | ||
SCHIMBĂRI ŞI PERMUTĂRI ÎN CARIERĂ (Exemple) | ||
1. Meserii mixate | ||
2. İmi schimb domeniul de studii şi profesia | ||
3. Contabilitate, programare, webdesign | ||
4. Jurnalism, drept, ONG | ||
5. SEO pentru orice facultate | ||
6. Din „probleme” se nasc ideile bune | ||
7. Experienţa reîncărcată | ||
8. Numele corect al ocupaţiei mele | ||
9. Alchimia vieţii | ||
10. Demisia ca terapie | ||
Ultima parte a călătoriei: You Know my Name | ||
CARTIERUL: LINIA BUNĂ (The Ultimate Boon) | ||
BRANDUL PERSONAL | ||
O amprentă | ||
Un tipar personal | ||
Trei modele de brand personal | ||
„A way that felt like me” | ||
MOMENTUL DE REVELAŢIE | ||
Metoda suspectului | ||
Vezi anumite lucruri doar când eşti pregătit | ||
Soluţia e mereu „după colţ” | ||
Simplitatea e complexitatea rezolvată | ||
Nu e perfect dar nimic nu lipseşte | ||
Centimetrul final | ||
Ceva la care nu te-ai gândit niciodată | ||
Trezirea din vis | ||
Muzica personală | ||
LINIA BUNĂ | ||
CONUL DUBLU | ||
CERCUL CĂLĂTORIEI | ||
CĂLĂTORIA STUDENTULUI (harta completă) | ||
CARTIERUL: ECHILIBRUL ÎNTRE CARIERĂ
ŞI VIAŢĂ PERSONALĂ (Master of Two Worlds) |
||
Nimeni nu te-ar fi putut ajuta | ||
Singurătatea strategiei | ||
Psihanaliză în mijlocul oraşului | ||
Mitul imaginii perfecte | ||
Filosofia diferenţei | ||
Sfârşitul invidiei | ||
Lumea e plină de viaţă | ||
Teoria frontierei | ||
Inversul brandului comercial | ||
Şansa unui echilibru | ||
Locul de mijloc | ||
La capătul meu, ceilalţi | ||
„He is not my king” | ||
A treia viaţă | ||
LA SEMAFORUL DIN CENTRU | ||
Începutul vieţii | ||
Eu pot fi soluţia | ||
Banii aduc fericirea | ||
You were the plan | ||
NEXT LEVEL | ||
Către: Aeroport | ||
Către: Oraşul Fără Sfârşit | ||
Către: First Level | ||
POSTFAŢĂ | ||
„Autocritica” | ||
Brandul personal | ||
Călătoria autorului | ||
MULŢUMIRI ŞI DEDICAŢIE | ||
BIBLIOGRAFIE | ||
Note |
[...] carieră, SPER, Bucureşti, 2010.Citește mai jos textul integral:Cuprinsul complet: AICI. Astept sugestii pe acest post sau pe pagina de Facebook.HARTA CĂLĂTORIEI STUDENTULUI [...]
Hackdra is a cyber security company that can provide smart contract auditing, pen-testing, bug bounty, blockchain, web3, DeFi, NFT, and ARM services with AI.
I am glad for commenting to let you understand of the magnificent experience my wife's girl developed studying your site. She noticed many things, most notably what it's like to possess an excellent helping heart to get a number of people effortlessly learn a number of advanced things. You truly did more than our expected results. Thanks for giving these productive, dependable, educational and fun thoughts on this topic to Jane.
I'm just commenting to make you know of the brilliant encounter my girl developed browsing your blog. She noticed a good number of issues, with the inclusion of how it is like to have an excellent teaching heart to have many more effortlessly fully understand various multifaceted matters. You undoubtedly did more than people's desires. I appreciate you for rendering the beneficial, trustworthy, edifying not to mention fun thoughts on this topic to Kate.